Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen her arama sonucu için görüntülenen kısa bir metin önizlemesidir.
Arama motorları, meta açıklamayı kullanıcının aradıklarıyla oldukça alakalı olduğunda gösterir, aksi takdirde sayfadan metin seçebilir ve dinamik bir açıklama oluşturabilir.
Meta açıklamaların sıralamalar üzerinde doğrudan bir etkisi olmamasına rağmen, sayfa içi SEO'nun hala çok önemli bir unsurudur.
Bu yazıda meta açıklamaların ne olduğunu, iyi meta açıklamaların nasıl yazılacağını (örneklerle) ve SEO için neden hala önemli olduklarını öğreneceksiniz.
Meta açıklama nedir?
Meta açıklama, bir web sayfasının başına aşağıdaki gibi görünen özel bir HTML etiketidir:
<meta name = ”description” content = ”Bu, genellikle birkaç cümle uzunluğundaki ve arama sonuçlarında sayfanın arama snippet'inde gösterilebilecek sayfa özetidir.” />
İstediğiniz sayfayı ziyaret edin, sayfanın herhangi bir yerine sağ tıklayın ve sayfanın html içeriğine bakmak için KAYNAK GÖRÜNÜMÜNÜ seçin.
Meta name = ”description” ifadesini arayın, şöyle bir şey göreceksiniz:
İçerikte görünen metin = ”“ sayfanın özel açıklamasıdır.
Arama sonuçlarında gösterilen her bir giriş için Google, aşağıdakilere dayanarak bir snippet oluşturur:
Sayfanın başlığı
Sayfanın URL'si
Kullanıcı tarafından sayfanın başında (<head> </head>) sağlanan meta açıklama veya arama motoru algoritması tarafından oluşturulan dinamik meta açıklama.
Aynı web sitesine diğer bağlantılar
Aşağıdaki örneğe bakın:
Bu durumda Google, Genesis Framework'ün Meta Açıklama ayarları kullanılarak sağlanan meta açıklamayı kullanmaya karar verdi, ancak aşağıdaki örneklerde göreceğimiz gibi, bu her zaman böyle değildir. Kullanıcı sorgusuna bağlı olarak Google, daha alakalı olması için sayfada bulunan içerikten oluşturulan dinamik bir meta açıklama kullanmaya karar verebilir. SEO, meta açıklamalarınızı optimize eder meta açıklamalarınızı optimize etmek için aşağıdaki basit kuralları uygulayabilirsiniz: İlk olarak, uygun uzunlukta olduklarından emin olun. Açıklamalarınızı çok kısa veya çok uzun yapmayın. 160-320 karakter hedefleyin. İkinci olarak, Google Arama Konsolu'nun yeni sürümünde bulunan Performans Raporunu kullanın ve TO'su düşük olan sayfaları bulun. Yeni Google Arama Konsolu'na giriş yapın Performans Raporunu görüntülemek için AÇIK RAPORU tıklayın.
Sayfalarınızın ortalama TO'sunu görüntülemek için ORTALAMA TO'su ve SAYFALAR'ı tıklayın. Bu sayfaların Google Arama'daki ortalama konumunu görüntülemek için POSITION'ı da tıklayın.
Sonuçları düşük TO'lara göre sıralayın ve TO'su en düşük, ancak arama sonuçlarının ilk sayfasında bulunan sayfaları analiz etmeye başlayın.
Daha fazla ayrıntı görüntülemek için belirli bir sayfayı tıklayın ve ardından QUERIES'yi tıklayın.
Şu anda gördüğünüz, belirli bir sayfa için, her arama sorgusunun ortalama TO'sunu ve konumunu gösteren bir rapordur.
Hangi arama sorgularının TO'su düşük olduğunu öğrenin ve snippet'inizde belirli bir sorgu için hangi açıklamanın gösterildiğini görmek için Google'da aynı aramayı yapın.
Meta açıklamalarınızı gözden geçirin ve kullanıcı sorgusuyla son derece alakalı olduklarından emin olun.
Önemli: Google'ın her zaman özel meta açıklamanızı kullanmadığını, ancak bazen sayfanın içeriğine dayalı olarak dinamik bir açıklama oluşturduğunu fark edeceksiniz.